Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt

Seminář ke kamerovým systémům ve školách zaznamenal rekord v historii Úřadu. Přihlásilo se 900 účastníků

  1. Úvod
  2. Novinky
  3. Vše
  4. Článek
Datum zveřejnění
Zpět na seznam

Seminář ke kamerovým systémům ve školách zaznamenal rekord v historii Úřadu. Přihlásilo se 900 účastníků Odborný seminář Úřadu pro ochranu osobních údajů k tématu Kamerové systémy ve školách a školských zařízeních s důrazem na aktuální doporučení ÚOOÚ č. 1/2025 se setkal s mimořádným zájmem ředitelů škol, jejich zástupců, zřizovatelů, pověřenců a zástupců územní samosprávy. Seminář se uskutečnil ve středu 4. června prezenčně v prostorách Úřadu i v online podobě.

Cílem semináře bylo představit pohled Úřadu do problematiky instalace kamer ve školách, probrat potenciální přínosy a rizika a nabídnout pohled na to, jak lze kamerové systémy ve školách implementovat zodpovědně a v souladu s GDPR.

https://uoou.gov.cz/media/novinky/seminar-kamery-2025-06-04/david-burian-seminar-kamery-2025.JPG

„Všichni vnímáme, že se mění svět kolem nás. S ním se mění i výzvy, kterým čelí naše školy. Roste tlak na bezpečné prostředí pro výuku a rozvoj dětí, ať už jde o prevenci vandalismu, šikany nebo reakci na mimořádné události. V posledních letech výrazně stoupá agresivita přímo ve školách a obecně se zvyšuje násilí mezi dětmi,“ 

zahájil seminář za ÚOOÚ Mgr. Bc. David Burian, ředitel odboru předávání, akreditací a konzultací.

„Školy velmi často  sahají ve snaze bojovat proti násilí a dalším negativním jevům k instalaci kamer.  Často si ovšem dostatečně neuvědomují, že provozování kamerových systémů obnáší zpracování osobních údajů, škola se tak dostává do pozice správce osobních údajů a musí dodržovat základní zásady zpracování a další povinnosti správce  podle GDPR,“ 

upozornil dále Burian.  

https://uoou.gov.cz/media/novinky/seminar-kamery-2025-06-04/seminar-kamery-2025-4.JPG

Hlavní pozornost byla v rámci semináře věnována Doporučení ÚOOÚ č. 1/2025 ke kamerovým systémům umístěným ve školách a školských zařízeních, které představil Mgr. Petr Ševčík, vedoucí konzultačního oddělení. Důraz byl kladem především na to, jak správně provést balanční test, plnit informační povinnost, správně nastavit dobu uchování záznamu, jak nastavit technická a organizační opatření či správně provést záznam o činnosti zpracování. Podrobněji viz prezentace umístěná zde.

Fotogalerie