Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt

ÚOOÚ zahájil provoz v krizovém režimu

  1. Úvod
  2. Novinky
  3. Článek
Datum zveřejnění
Zpět na seznam

Úřad pro ochranu osobních údajů informuje, že v důsledku krizových opatření vlády ČR v souvislosti s onemocněním COVID-19 omezuje výkon práce a státní služby pouze na agendy, jejichž výkon musí být bezpodmínečně zajišťován.

ÚOOÚ tak reaguje na usnesení vlády ČR č. 1080 ze dne 21. 10. 2020, které s účinností od 22. října do 3. listopadu 2020 ukládá orgánům veřejné moci a správním orgánům, aby v rámci svých pracovišť zahájily omezený provoz vyplývající z nouzového stavu. Chod jednotlivých útvarů Úřadu je zabezpečen pouze pomocí nejnižšího možného počtu zaměstnanců přítomných na pracovišti.  

„Vedoucí pracovníci jednotlivých útvarů ÚOOÚ již byli požádáni, aby tato krizová opatření u svých podřízených zajistili a domluvili si s nimi způsob výkonu práce. V tomto směru jsme zdůraznili vhodnost čerpání dovolené. V ostatních případech lze samozřejmě využít možnost práce z domova,“ popsal situaci v Úřadu jeho předseda Jiří Kaucký. 

Zavedená opatření se týkají omezení osobního kontaktu zaměstnanců v rámci ÚOOÚ, ale také kontaktů s externími osobami, na nezbytně nutnou úroveň. V rámci těchto opatření je proto upřednostňována písemná, elektronická či telefonická forma kontaktu před osobním. Přijímání veškerých dokumentů od veřejnosti je umožněno pouze prostřednictvím pracoviště podatelny. 

Výše popsanými kroky je zajištěna činnost Úřadu, aniž by případné karanténní opatření vůči části zaměstnanců ohrozilo jeho akceschopnost.

ÚOOÚ již na zhoršující se epidemiologickou situací ohledně šíření nemoci COVID-19 dříve zareagoval omezením provozu své podatelny. Pravidla pro své návštěvníky pak shrnul zde.