Ředitel sekce kancelář Úřadu
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ředitel sekce kancelář Úřadu v Úřadu pro ochranu osobních údajů
Č.j.: UOOU-00895/25-1
Praha 13. února 2025
1. Údaje o služebním místě
Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ředitel sekce kancelář Úřadu (ID 30092291) v Úřadu pro ochranu osobních údajů, v sekci kancelář Úřadu, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby:
22 – Legislativa a právní činnost,
60 – Ochrana osobních údajů,
63 – Organizační věci státní služby a správa služebních vztahů státních zaměstnanců.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
• Zajišťování informační a organizační práce pro potřeby předsedy Úřadu.
• Koordinace činnosti útvarů zařazených v sekci a zajišťování společných agend zabezpečující technické, hospodářské, personální a ekonomické fungování Úřadu.
• Kontrola plnění předsedou uložených úkolů.
• Zajišťování odpovědí na žádosti vedoucích ústředních správních úřadů, Parlamentu nebo předsedů soudů.
• Ve spolupráci s dalšími útvary příprava podkladů pro média a pro vystoupení předsedy na tuzemských a mezinárodních konferencích a ostatních akcích.
• Dohlížení na přijetí navrhovaných opatření k odstranění nedostatků zjištěných v rámci auditní činnosti, a to ve spolupráci s interním auditorem.
• Ve spolupráci s ředitelem sekce mezinárodní spolupráce a práva na informace koordinace účasti zástupců Úřadu na mezinárodních akcích, tuzemských akcích s mezinárodní účastí a v mezinárodních programech a projektech.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 41 220 Kč do 60 420 Kč.
Státní zaměstnanec/státní zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 3 021 Kč do 9 063 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých
výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni za jeho/její znalosti, dovednosti, a především za jeho/její výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec/zaměstnankyně vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni přísluší příplatek za vedení ve výši od 24 168 Kč do 30 210 Kč.
2.4 Odměny
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/á splnil/a mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který/která dobrovolně převzal/a splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni, lze poskytnout odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je březen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti [1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 20. února 2025, tj. v této lhůtě
• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
• podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@uoou.gov.cz , nebo
• podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu qkbaa2n.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ředitel sekce kancelář Úřadu“.
V žádosti je žadatel/ka povinen/a uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/á:
a) je státní/m občanem/občankou České republiky [2], občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem/občankou státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl/a věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný/á [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě] [3],
d) je bezúhonný/á [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě] [4],
e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu apod.) [5],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě] [6].
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem/občankou České republiky,
h) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 3 písm. d) zákona o státní službě služebním předpisem – (Směrnice č. 4/2025, o stanovení požadavků na služební a pracovní místa), kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů [7].
ch) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky; [8].
i) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení [9]. podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
j) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele sekce podle § 55 odst. 3 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 3 let činnosti podle § 5nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 2 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby. [10].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel/ka přiloží strukturovaný profesní životopis [11]
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Mgr. Jiří Kaucký
předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
Nedoručuje-li se písemnost ve výběrovém řízení žadateli, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, na místě, doručuje se prostřednictvím datové schránky. Nemá-li žadatel, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, datovou schránku, písemnost ve výběrovém řízení se doručuje na adresu elektronické pošty, kterou žadatel uvedl v žádosti.
Je-li písemnost ve výběrovém řízení doručována prostřednictvím datové schránky a nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Písemnost ve výběrovém řízení doručovaná na adresu elektronické pošty se považuje za doručenou okamžikem, kdy osoba její převzetí potvrdí. Jestliže její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů ode dne jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Věty druhá a třetí se nepoužijí, pokud se písemnost vrátila jako nedoručitelná; v takovém případě se učiní další pokus o doručení písemnosti stejným způsobem. Bude-li další pokus o doručení neúspěšný, písemnost se doručí jiným vhodným způsobem; v takovém případě se považuje za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána. Žádost o určení neplatnosti doručení písemností nebo okamžiku, kdy byla písemnost doručena, není přípustná.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem/žadatelkou pohovor v náhradním termínu na jeho/její požádání, pokud
provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář je k dispozici v rámci rubriky nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti. Pobýval/a-li žadatel/ka v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců v jiném státu, je povinen/a doložit splnění předpokladu dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným tímto státem. Není-li žadatel/ka státním občanem/státní občankou České republiky, je povinen/a doložit splnění předpokladu dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným státem, jehož je státním občanem/státní občankou. Místo dokladu obdobného výpisu z rejstříku trestů může žadatel/ka předložit výpis z rejstříku trestů s přílohou obsahující informace, které jsou zapsané v evidenci trestů příslušných států. Pokud doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů jiný stát nevydává, žadatel/ka doloží splnění předpokladu písemným čestným prohlášením. Doklad podle tohoto odstavce nesmí být starší než 3 měsíce.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 4 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele/ky vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[7] Splnění požadavku na stupeň „Důvěrné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Důvěrné“, popřípadě i úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 1 zákona o státní službě. Pokud žadatel/ka nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude v případě jeho jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.
[8] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel/ka o vydání osvědčení požádal/a. Osvědčení je však žadatel/ka povinen/a doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[9] Písemné čestné prohlášení je k dispozici v rubrice nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.
[10] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných. Příslušné listiny žadatel/ka předloží nejpozději před konáním pohovoru podle § 27 odst. 3; při podání žádosti může doložit splnění předpokladu předložením jejich kopií.
[11] V životopisu žadatel/ka uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
2025-02-vr-na-reditel-sekce-kancelar-uradu-final (pdf, 319 kB)