Práva subjektu údajů
Povinnosti uvedené v obecném nařízení jsou uloženy pouze správci, nikoliv zpracovateli. Zpracovatel je však povinen být správci co nejvíce nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření pro splnění správcovy povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů.
K naplnění zásady transparentnosti a splnění uložené povinnosti součinnosti je tedy zpracovatel povinen subjektu údajů poskytnout potřebné kontaktní údaje správce osobních údajů, u něhož může subjekt údajů svá práva následně uplatnit.
Správce je povinen poskytnout takové informace subjektu údajů bez zbytečného odkladu a v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti.
Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Správci je uložena povinnost subjekt údajů o takovémto prodloužení informovat, a to do jednoho měsíce od obdržení žádosti spolu s důvody pro tento odklad.
V daném případě může záležet na kontextu, ale obecně v takovém případě nelze považovat platný a účinný právní předpis za a priori zprošťující okolnost pro správce z povinnosti informovat subjekt údajů.
Pokud má správce pochybnosti o totožnosti osoby, která žádá o informace, může postupovat dle článku 12 odst. 6 obecného nařízení, tj. může požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení totožnosti subjektu údajů, který podává žádost.
Správce není oprávněn obecně omezit komunikační kanály pro přijímání žádostí subjektu údajů v souvislosti s výkonem práv dle GDPR. Pokud má však správce důvodné pochybnosti o totožnosti fyzické osoby, která podává žádost, může v souladu s GDPR požádat subjekt údajů o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení totožnosti. Recitál 64 GDPR stanoví, že by správce měl využít všech vhodných opatření k ověření identity subjektu údajů, který žádá o přístup, zejména v souvislosti s on-line službami a síťovými identifikátory.