Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt
  1. Úvod
  2. Kariéra
  3. Rada v oddělení konzultací

Rada v oddělení konzultací

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ 
na služební místo rada v oddělení konzultací v Úřadu pro ochranu osobních údajů

Č.j.: UOOU-06797/25-1
Praha 3. prosince 2025


1. Údaje o služebním místě
Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rada v oddělení konzultací (ID 30000090) v Úřadu pro ochranu osobních údajů, v oddělení konzultací, odboru předávání, akreditací a konzultací, se služebním působištěm v Praze. 

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby

60 Ochrana osobních údajů.

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

a) poskytování konzultací pověřencům nebo zástupcům správce či zpracovatele, při zohlednění stávající dozorové praxe,
b) zobecňování závěrů konzultací a navrhování jejich zveřejnění,
c) průběžné zpracovávání dílčích závěrů z konzultační agendy za účelem osvěty veřejnosti,
d) poskytování předchozí konzultace podle čl. 36 obecného nařízení o ochraně osobních údajů a
e) obsluha konzultační telefonní linky.

2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12. platové třídy.

2.1 Platový tarif 
Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 29 050 Kč do 42 140 Kč.

Státní zaměstnanec/státní zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 107 Kč do 6 321 Kč  odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých

výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního zaměstnance posuzovanou podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality,

V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec/zaměstnankyně vykonává službu.

2.3 Odměny
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/á splnil/a mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který/která dobrovolně převzal/a splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni, lze poskytnout odměnu.

2.4 Zaměstnanecké benefity
• 5 týdnů dovolené

• 5 dní indispozičního volna (sick days)

• 5 dní studijního volna

• 2 dny volna na přípravu na složení obecné části úřednické zkoušky, 2 dny volna na každou zvláštní část úřednické zkoušky

• 1 den volna k zařizování osobních záležitostí

• možnost flexibilní pracovní doby (např. pružná pracovní doba, práce na dálku)

• peněžitý příspěvek na stravování

• příspěvek na produkty spoření na stáří

• flexi poukázky Pluxee

• vstup do ZOO Praha s firemní kartou zdarma

3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebních místech bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je únor 2026.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.

https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx.

4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 29. prosince 2025, tj. v této lhůtě

  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
  • podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@uoou.gov.cz , nebo
  • podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu qkbaa2n.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo rada v oddělení konzultací“.

Formulář žádosti je k dispozici v rámci rubriky nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.

V žádosti je žadatel/ka povinen/a uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení. 

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/á:

a) je státní/m občanem/občankou České republiky, občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem/občankou státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

b) dosáhl/a věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě]

c) je plně svéprávný/á [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě] 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

d) je bezúhonný/á [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti

e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském nebo magisterském studijním programu apod.) 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě] 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele/ky vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem/občankou České republiky.

6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel/ka přiloží strukturovaný profesní životopis. 

V životopisu žadatel/ka uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena se pohovor před výběrovou komisí v souladu s § 28a odst. 1 zákona o státní službě neprovádí. Za účelem posouzení vhodnosti žadatelů lze provést pohovor nebo písemnou zkoušku před bezprostředně nadřízeným představeným.

Mgr. Jiří Kaucký
předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů


Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě: 
Nedoručuje-li se písemnost ve výběrovém řízení žadateli, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, na místě, doručuje se prostřednictvím datové schránky. Nemá-li žadatel, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, datovou schránku, písemnost ve výběrovém řízení se doručuje na adresu elektronické pošty, kterou žadatel uvedl v žádosti.

Je-li písemnost ve výběrovém řízení doručována prostřednictvím datové schránky a nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Písemnost ve výběrovém řízení doručovaná na adresu elektronické pošty se považuje za doručenou okamžikem, kdy osoba její převzetí potvrdí. Jestliže její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů ode dne jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Věty druhá a třetí se nepoužijí, pokud se písemnost vrátila jako nedoručitelná; v takovém případě se učiní další pokus o doručení písemnosti stejným způsobem. Bude-li další pokus o doručení neúspěšný, písemnost se doručí jiným vhodným způsobem; v takovém případě se považuje za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána. Žádost o určení neplatnosti doručení písemností nebo okamžiku, kdy byla písemnost doručena, není přípustná.

0312-2025-rada-v-odd-konzultaci (pdf, 257 kB)