Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt
  1. Úvod
  2. Kariéra
  3. Rada v oddělení bezpečnostních agend

Rada v oddělení bezpečnostních agend

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ 
na služební místo rada v oddělení bezpečnostních agend
v Úřadu pro ochranu osobních údajů

Č.j.: UOOU-06598/25-1
Praha 27.listopadu 2025

1. Údaje o služebním místě
Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rada v oddělení bezpečnostních agend (ID 30093821) v Úřadu pro ochranu osobních údajů, v oddělení bezpečnostních agend, odboru dozoru, se služebním působištěm v Praze. 

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby

60 – Ochrana osobních údajů

65 – Právní činnost 

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti: 
- výkon dozoru nad zpracováním osobních údajů  podle zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (dále jen „zákon č. 110/2019 Sb.), včetně hlavy III tohoto zákona, a podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) [dále jen „nařízení (EU) 2016/679“], podle zákona č. 255/2012 Sb., kontrolní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 255/2012 Sb.“);
- v návaznosti na provedení kontroly vedení řízení dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, o přestupcích na úseku ochrany osobních údajů podle zákona č. 110/2019 Sb. a nařízení (EU) 2016/679 – řízení před orgánem prvního stupně včetně vypracování návrhu rozhodnutí a návrhu předkládací zprávy k podanému rozkladu;
- výkon dozoru (tj. vyřizování doručených podání, vedení kontrol, včetně provádění předkontrolních úkonů, dle zákona č. 255/2012 Sb. a vedení správních řízení dle zákona č. 500/2044 Sb., a dle zákona č. 250/2016 Sb.) nad zpracováním osobních údajů národní jednotkou Europolu, nad zpracováním osobních údajů rámci systémů SIS, VIS, CIS, Eurodac, a dalších informačních systémů Evropské unie, v rámci, kterých má Úřad svěřeny dozorové pravomoci
- vedení správních řízení o uložení opatření k odstranění zjištěných nedostatků podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) ve věcech ochrany osobních údajů podle nařízení (EU) 2016/679 – řízení před orgánem prvního stupně a následné vyhodnocení splnění a navržení dalšího postupu;
- vykonávání dalších specializovaných činností dozorového úřadu v oblasti vyšetřovacích a nápravných postupů v rozsahu čl. 58 odst. 1 a 2 nařízení (EU) 2016/679;
- provádění mezinárodní dozorové činnosti Evropské unie v rámci Schengenských evaluací na základě nařízení Rady (EU) 2022/922 ze dne 9. června 2022 o vytvoření a fungování hodnotícího a monitorovacího mechanismu k ověření uplatňování schengenského acquis a o zrušení nařízení (EU) č. 1053/2013Z.

2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 14. platové třídy. 

2.1 Platový tarif 
Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 36 240 Kč do 52 930 Kč.

Státní zaměstnanec/zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 647 Kč do 7 940 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního zaměstnance posuzovaného podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality. 

V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státní/mu zaměstnankyni/zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec/zaměstnankyně vykonává službu.

2.3. Zvláštní příplatek
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni přísluší zvláštní příplatek 500 Kč.

2.4. Odměny
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/á splnil/a mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který/která dobrovolně převzal/a splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni, lze poskytnout odměnu.

2.5 Zaměstnanecké benefity 
• 5 týdnů dovolené 
• 5 dní indispozičního volna (sick days) 
• 5 dní studijního volna 
• 2 dny volna na přípravu na složení obecné části úřednické zkoušky, 2 dny volna na každou zvláštní část úřednické zkoušky 
• 1 den volna k zařizování osobních záležitostí 
• možnost flexibilní pracovní doby (např. pružná pracovní doba, práce na dálku) 
• peněžitý příspěvek na stravování 
• příspěvek na produkty spoření na stáří 
• flexi poukázky Pluxee
• vstup do ZOO Praha s firemní kartou zdarma

3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebních místech bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. 

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je únor 2026.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.

https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.

4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 26. prosince 2025, tj. v této lhůtě

• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
• podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@uoou.gov.cz , nebo
• podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu qkbaa2n.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo rada v oddělení bezpečnostních agend“.

Formulář žádosti je k dispozici v rámci rubriky nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.

V žádosti je žadatel/ka povinen/a uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení. 

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/á:

a) je státní/m občanem/občankou České republiky, [§ 25 odst. 3 písm. a) zákona o státní službě ve spojení se služebním předpisem – směrnice č. 12/2025, o stanovení požadavků na služební a pracovní místa]

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

b) dosáhl/a věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě]

c) je plně svéprávný/á [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě] 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

d) je bezúhonný/á [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]
Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu apod.) 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě] 

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele/ky vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách

g) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 3 písm. d) zákona o státní službě služebním předpisem – (Směrnice č. 12/2025, o stanovení požadavků na služební a pracovní místa), kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů. 

Splnění požadavku na stupeň „Důvěrné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Důvěrné“, popřípadě i úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 1 zákona o státní službě. Pokud žadatel/ka nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude v případě jeho jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.

h) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 3 písm. c) zákona o státní službě služebním předpisem (Směrnice č. 12/2025, o stanovení požadavků na služební a pracovní místa), kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka – znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j.MSMT-24156/2019 ze dne 3.září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech.

Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka. V některých specifických případech lze úroveň znalosti cizího jazyka prokázat i jiným způsobem. Tyto případy a míra uznání pro účely výběrových řízení jsou blíže popsány ve stanovisku sekce pro státní službu Ministerstva vnitra zveřejněného na internetových stránkách Ministerstva vnitra, sekce pro státní službu (záložka „Dokumenty a stanoviska“ => „Stanoviska“).

6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel/ka přiloží strukturovaný profesní životopis. 
V životopisu žadatel/ka uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Mgr. Jiří Kaucký
předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů

                  
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě: 
Nedoručuje-li se písemnost ve výběrovém řízení žadateli, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, na místě, doručuje se prostřednictvím datové schránky. Nemá-li žadatel, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, datovou schránku, písemnost ve výběrovém řízení se doručuje na adresu elektronické pošty, kterou žadatel uvedl v žádosti.
Je-li písemnost ve výběrovém řízení doručována prostřednictvím datové schránky a nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Písemnost ve výběrovém řízení doručovaná na adresu elektronické pošty se považuje za doručenou okamžikem, kdy osoba její převzetí potvrdí. Jestliže její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů ode dne jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Věty druhá a třetí se nepoužijí, pokud se písemnost vrátila jako nedoručitelná; v takovém případě se učiní další pokus o doručení písemnosti stejným způsobem. Bude-li další pokus o doručení neúspěšný, písemnost se doručí jiným vhodným způsobem; v takovém případě se považuje za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána. Žádost o určení neplatnosti doručení písemností nebo okamžiku, kdy byla písemnost doručena, není přípustná.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem/žadatelkou pohovor v náhradním termínu na jeho/její požádání, pokud
provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

2025-11-27-rada-v-odd-bezpecnostnich-agend (pdf, 315 kB)