Rada v odboru legislativním a právním
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo rada v odboru legislativním a právním v Úřadu pro ochranu osobních údajů
Č.j.: UOOU-02977/25-1
Praha 13. června 2025
1. Údaje o služebním místě
Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rada v odboru legislativním a právním (ID 30000082) v Úřadu pro ochranu osobních údajů, v odboru legislativním a právním, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby:
60 - Ochrana osobních údajů a 22 – Legislativa a právní činnost
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- vyřizování žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
- zajištění zveřejnění poskytnutých informací na webových stránkách Úřadu;
- v rámci vyřizování žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb., vedení řízení o odmítnutí žádosti/části žádosti o poskytnutí informace, včetně vypracování návrhu rozhodnutí, návrhu předkládací zprávy k podané stížnosti a návrhu předkládací zprávy k podanému rozkladu;
- příprava stanovisek, vyjádření a jiných odborných dokumentů;
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 13. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 32 180 Kč do 46 820 Kč.
Státní zaměstnanec/státní zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 341 Kč do 7 023 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých
výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního zaměstnance posuzovaného podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality.
V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státní/mu zaměstnankyni/zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec/zaměstnankyně vykonává službu.
2.3. Odměny
Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/á splnil/a mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který/která dobrovolně převzal/a splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni, lze poskytnout odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebních místech bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je srpen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti [1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 26. června 2025, tj. v této lhůtě
• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
• podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@uoou.gov.cz , nebo
• podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu qkbaa2n.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo rada v odboru legislativním a právním“.
V žádosti je žadatel/ka povinen/a uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/á:
a) je státní/m občanem/občankou České republiky [2], občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem/občankou státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl/a věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný/á [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě] [3],
d) je bezúhonný/á [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě] [4],
e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu apod.) [5],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě] [6].
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem/občankou České republiky,
h) splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 4 zákona o státní službě stanovený služebním předpisem – směrnice č. 6/2025, o stanovení požadavků na služební a pracovní místa, kterým je požadavek odborného zaměření vzdělání v magisterském studijním programu v oboru právo [7],
i) splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě, kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka – znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j.MSMT-24156/2019 ze dne 3.září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech [8].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel/ka přiloží strukturovaný profesní životopis [9].
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
„podepsáno elektronicky“
Mgr. Jiří Kaucký
předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
Nedoručuje-li se písemnost ve výběrovém řízení žadateli, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, na místě, doručuje se prostřednictvím datové schránky. Nemá-li žadatel, který není státním zaměstnancem nebo zaměstnancem v pracovním poměru vykonávajícím činnosti podle § 5, datovou schránku, písemnost ve výběrovém řízení se doručuje na adresu elektronické pošty, kterou žadatel uvedl v žádosti.
Je-li písemnost ve výběrovém řízení doručována prostřednictvím datové schránky a nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Písemnost ve výběrovém řízení doručovaná na adresu elektronické pošty se považuje za doručenou okamžikem, kdy osoba její převzetí potvrdí. Jestliže její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů ode dne jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty. Věty druhá a třetí se nepoužijí, pokud se písemnost vrátila jako nedoručitelná; v takovém případě se učiní další pokus o doručení písemnosti stejným způsobem. Bude-li další pokus o doručení neúspěšný, písemnost se doručí jiným vhodným způsobem; v takovém případě se považuje za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána. Žádost o určení neplatnosti doručení písemností nebo okamžiku, kdy byla písemnost doručena, není přípustná.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem/žadatelkou pohovor v náhradním termínu na jeho/její požádání, pokud
provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář je k dispozici v rámci rubriky nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.
Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen/a doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti. Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel/žadatelka státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel/žadatelka pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele/ky vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[7] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušné listiny (vysokoškolský diplom v oboru právo).
[8] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka. V některých specifických případech lze úroveň znalosti cizího jazyka prokázat i jiným způsobem. Tyto případy a míra uznání pro účely výběrových řízení jsou blíže popsány ve stanovisku sekce pro státní službu Ministerstva vnitra zveřejněného na internetových stránkách Ministerstva vnitra, sekce pro státní službu (záložka „Dokumenty a stanoviska“ => „Stanoviska“).
[9] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
13-6-2025-rada-v-odboru-legislativnim-a-pravnim (pdf, 246 kB)