Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt
  1. Úvod
  2. Kariéra
  3. Odborný rada v oddělení kontroly veřejných subjektů

Odborný rada v oddělení kontroly veřejných subjektů

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ 
na služební místo odborný rada v oddělení kontroly veřejných subjektů v Úřadu pro ochranu osobních údajů

 

Č.j.: UOOU-05182/24-1
Praha 8. listopadu 2024

1. Údaje o služebním místě

Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo odborný rada v oddělení kontroly veřejných subjektů (ID 30111686) v Úřadu pro ochranu osobních údajů, v oddělení kontroly veřejných subjektů, odboru dozoru, se služebním působištěm v Praze. 

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby:

60 - Ochrana osobních údajů.

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti: 
Vykonávání kontrolní a dozorové činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, a to podle nařízení (EU) 2016/679 a zákona č. 110/2019 Sb. spočívající zejména v:
-  provádění analýzy doručených stížností a podnětů,
-  výběru vhodných postupů včetně předkontrolních úkonů,
-  dokumentování jednotlivých kontrolních úkonů v průběhu kontroly,
-  vypracovávání návrhu protokolu o kontrole,
-  v návaznosti na průběh a výsledky kontroly součinnosti na přípravě rozhodnutí o uložení opatření 
  k odstranění nedostatků a rozhodnutí o přestupku.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místa jsou zařazena podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12. platové třídy.

2.1 Platový tarif 

Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 27 650 Kč do 40 740 Kč.
Státní zaměstnanec/státní zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 2 037 Kč do 6 111 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých
výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni za jeho/její znalosti, dovednosti, a především za jeho/její výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státní/mu zaměstnankyni/zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec/zaměstnankyně vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

2.3. Zvláštní příplatek

Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni přísluší zvláštní příplatek 500 Kč.

2.4. Odměny

Státní/mu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/á splnil/a mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který/která dobrovolně převzal/a splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státní/ho zaměstnance/zaměstnankyni, lze poskytnout odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebních místech bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. 
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebních místech je leden 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti [1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 29. listopadu 2024, tj. v této lhůtě

• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
• podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@uoou.gov.cz , nebo
• podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu qkbaa2n.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo odborný rada v oddělení kontroly veřejných subjektů“.

V žádosti je žadatel/ka povinen/a uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení. 

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/á:
a) je státní/m občanem/občankou České republiky [§ 25 odst. 4) zákona o státní službě] [2], 
b) dosáhl/a věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný/á [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě] [3], 
d) je bezúhonný/á [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě] [4],
e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském nebo magisterském studijním programu apod.) [5], 
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě] [6]. 

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel/ka přiloží strukturovaný profesní životopis [7].

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

 

         Mgr. Jiří Kaucký
předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů

Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě: 
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel/ka v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho/její žádost vyřazena.
Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem/žadatelkou pohovor v náhradním termínu na jeho/její požádání, pokud
provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

 

[1] Formulář je k dispozici v rámci rubriky nabídka služebních míst na webu Úřadu, v listinné podobě je formulář k dispozici v recepci Úřadu.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.
Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen/a doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti. Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel/žadatelka  státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel/žadatelka pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele/ky vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[7] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
 

8-11-2024-odborny-rada-v-odd-kontroly-verejnych-subjektu (pdf, 1 MB)