Přejít k obsahu Přejít k hlavnímu menu
Kontakt

Obchodní společnost - 00037/24

Kontrola byla zahájena na základě kontrolního plánu Úřadu pro rok 2024, pod čj. UOOU-05194/23-2, a to ve věci dodržování povinností podle § 7 zákona č. 480/2004 Sb. se zaměřením na prověření zasílání obchodních sdělení jak prostřednictvím e-mailu, tak i SMS zpráv, zejména pokud jde o právní titul k rozesílkám podle § 7 odst. 2 či 3 zákona č. 480/2004 Sb. a dále i v souvislosti s dodržováním ostatních podmínek podle § 7 odst. 4 zákona č. 480/2004 Sb. u společností provozujících rozvážkové služby.

Kontrolovaná osoba uvedla, že využívá pouze komunikační kanál e-mail a push notifikace v mobilních aplikacích. SMS zprávy, jakožto i zprávy typu MMS/Viber/Whatsapp, a jiné nevyužívá, resp. nezasílá.

Kontrolou bylo zjištěno, že kontrolovaná osoba využívá k zasílání obchodních sdělení elektronickými prostředky právního titulu souhlasu podle § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb. V případě zasílání dotazníků spokojenosti (které v průběhu kontroly kontrolovaná osoba však nezasílala) využívá kontrolovaná osoba právního titulu oprávněného zájmu, tedy ustanovení § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb.

Úřad si vyžádal soupis všech rozesílek obchodních sdělení z předchozího roku, a následně náhodně vybral několik adresátů (uživatelů e-mailových adres), u kterých v rámci místního šetření ověřoval příslušný právní titul pro danou rozesílku. Bylo zjištěno, že obchodní sdělení zasílaná formou e-mailů byla u vybraných adresátů zasílána vždy pouze po předchozím prokazatelném souhlasu těchto adresátů se zasíláním obchodních sdělení.

Kontrolovaná osoba v případě zpráv s obchodním sdělením zasílaných v roce 2023 současně postupovala zcela v souladu s ustanovením § 7 odst. 4 písm. a), b) i c) zákona č. 480/2004 Sb., jelikož zprávy byly jednak dostatečně, zřetelně a jasně jako obchodní sdělení označeny, jednak obsahovaly jasnou a zřetelnou totožnost (identifikaci) odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje, a jednak zprávy obsahovaly jasnou a zřetelnou informaci, jak může adresát přímo a účinně obchodní sdělení odhlásit či zrušit.