Převedení pacientů do péče jiného zdravotnického zařízení
Na základě podnětu provedl inspektor kontrolu ve fakultní nemocnici. Z této nemocnice odešli praktičtí lékaři, za něž nemocnice nezískala náhradu. Vzhledem k tomu, že nemocnice nebyla schopna zajistit zdravotní péči pro cca 5000 pacientů, rozhodla se, že tyto pacienty převede do péče jiného nestátního zdravotnického zařízení, které s tímto krokem souhlasilo. Nemocnice tedy zaslala pacientům dopis, který obsahoval informaci o tom, že není schopna zajistit zdravotní péči praktického lékaře, a proto předává jejich zdravotnickou dokumentaci jinému nestátnímu zdravotnickému zařízení. Dále v dopise vyzvala pacienty, aby v případě, že s tímto převedením k jinému registrujícímu lékaři nebudou souhlasit, tento nesouhlas písemně vyjádřili. Dopis byl nemocnicí vytištěn na hlavičkovém papíru nového nestátního zdravotnického zařízení. Společně s tímto dopisem byl v obálce přiložen i další inzertní leták, nabízející služby nestátního zdravotnického zařízení. Tím, že dopis byl psán na hlavičkovém papíru nového nestátního zdravotnického zařízení, oprávněně vznikl mezi pacienty dojem, že jejich registrace a předání jejich zdravotnické dokumentace se již uskutečnily.
V reakci na stížnosti mnoha pacientů a na základě zásahu inspektora Úřadu nemocnice celý proces převodu pacientů ihned ukončila. Nehledě na skutečnost, že podle obecného práva, upraveného v občanském zákoníku, samotné mlčení nebo nečinnost k předloženému návrhu samy o sobě neznamenají přijetí návrhu, by v případě realizace došlo nejen k významnému porušení práva pacientů na vlastní výběr ošetřujícího lékaře podle zákona o péči o zdraví lidu, ale z hlediska zákona o ochraně osobních údajů by došlo k neoprávněnému předání osobních údajů neoprávněnému správci.